vrijdag 26 juni 2015

Luchtschip, het vervolg ...

Het verhaal van het 'Luchtschip' lijkt niet te stoppen.

We kregen onderstaande mail uit Zeeuws-Vlaanderen ... Met dank voor deze reactie en rechtzetting.

Beste Frederik,

Mijn naam is Jozef Schuren, ben woonachtig in Terneuzen en geboren te Boschkapelle in Zeeuws-Vlaanderen.

Mijn opa, van moeder's kant is Anthonius Johannes Coolsen en hij is de broer van Maria Johanna Coolsen.
Mijn opa woonde tot zijn dood bij ons thuis in, waarbij mijn moeder hem tot het laatst verzorgde.
Hij sprak regelmatig over een zus van hem die tijdens de eerste wereldoorlog in Gent in een klooster te Gent zou zijn verbrand.
Door de vondst van dit gegeven op uw site is mijn zoektocht naar de ware toedracht van dit verhaal teneinde en kan ik dit communiceren met de andere familieleden.

Op uw site
http://www.luchtschipontploftboven.gent/ staat zij bij de slachtoffers vermeld als zuster Elisa (nota bene de voornaam van mijn moeder!) en wordt zij aangeduid met  "in leven" (dans le monde) mademoiselle MARIE-JEANNE COOLSEN uit Boschvoorde (Nederland) en op de afbeelding van haar bidprentje staat met pen (nauwelijks zichtbaar) geschreven  "née  á  Boschkappelle 14-9-1882".

De juiste geboortedatum is echter Boschkapelle, 14 november 1882.(zie bijlage: geboorteakte)
Mogelijk ziet u kans ervoor te zorgen dat dit bericht wordt "bijgesteld" met de informatie, die u hierbij ontvangt.


Geen opmerkingen: