vrijdag 22 mei 2015

Luchtschip D-Day minus 1

De ochtend kon niet meer stuk om na het openslaan van De Gentenaar/Het Nieuwsblad en daar het artikel aan te treffen over de zeppelin en onze tentoonstelling. De journalist die me deze week een paar contacteerde beloofde dat hij zou proberen om deze week een stukje in de krant te krijgen. Niemand had durven hopen op twee pagina's. Dankjewel Karel Van Keymeulen, dankjewel De Gentenaar/Het Nieuwsblad.

Ook op de blog van Het Nieuwsblad (onder Destelbergen) is over onze tentoonstelling een mooi stukje te vinden van Geert Herman met foto's van Willy Lippens over de aankomst van het vliegtuig. Dankjewel Geert Herman, dankjewel Willy Lippens.

Op wolkjes zou ik naar de begijnhofkerk fietsen om kwart voor tien om de laatste zaakjes af te werken op de tentoonstelling. Maar niet toen ik op mijn stalen ros wilde springen kreeg ik AVS aan de lijn. Of zij onmiddellijk mochten komen. Natuurlijk, uiteraard ... Daar ging mijn voormiddag. Uitleg geven, interviews, beelden laten schieten ... En dan om 18 uur samen met mijn vader op zijn kamer in kortverblijf belangstellend zitten kijken. Het werd een mooie reportage. Dankjewel Vanessa Declercq, dankjewel AVS.

De reportage is te vinden met volgende link:
http://www.avs.be/avsnews/expo-zeppelin-ontploft-boven-gent




Niet te verwonderen dat er deze avond op beide reeds reactie was in mijn mailbox en op mijn telefoon. Nu maar hopen dat de Gentenaars hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en massaal naar de tentoonstelling afzakken.

Rond 14 uur loste de Gentse Groendienst een lading planten, die ervoor zorgden dat de tentoonstelling 'af' was toen ze allemaal hun plaatsje hadden gekregen. Dankjewel Groendienst, dankjewel stad Gent.




Het is nu 23 uur en over exact 17 uur gaan we van start. Zaterdagvoormiddag doen we niets, rustig relaxen tegen de namiddag om fris en uitgerust op post te zijn. Let's wait and see ...

Geen opmerkingen: