woensdag 27 mei 2015

Luchtschap D-Day plus 4

Deze avond op de tentoonstelling de eerste rondleiding. Een 45 geïnteresseerden namen hieraan deel. Ikzelf nam het onderdeel van de zeppelin voor mijn rekening, terwijl Paul Oyen uitleg gaf over uniformen en blanke wapens.


Alvorens ik aan mijn lezing kon beginnen nam voorzitter Louis Gevaert het woord om mij als eerste lid in de 'Orde van de Zeppelin' op te nemen. De medaille was die namiddag nog gemaakt op initiatief van de 8-jarige Jens Gevaert, na het zien van een foto van de zeppelin. Om mijn dromen te helpen bepalen is het gemaakt met pareltjes die licht opslorpen en in de duisternis het licht terug geven.
 
Bedankt Jens, het doet deugd dat jongeren ook in het onderwerp geïnteresseerd zijn. Ik zal het kleinood koesteren met al het andere zeppelinmateriaal.

 
 
De lezing werd bijgewoond door 71 personen, niet alleen leden van de Heemkundige Kring De Oost-Oudburg, maar ook door mensen die uit Poelkapelle, Oudenburg, Antwerpen, Leuven, Lier, Beersel en Oostende kwamen. De interesse was groot en de uitingen van waardering deden deugd.
 

 
Met vandaag bij zit ons bezoekersaantal reeds in de buurt van 900 personen. Wie had dit durven dromen.

Geen opmerkingen: